¡ Recién llegado en México ! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu ¡ Recién llegado en México ! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu

¡ Recién llegado en México !

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 Juli 2006 | Mexico, Guadalajara

Daar was ik weder...vanuit Mexico dit keer, en ik heb zojuist de kracht gevonden om een verhaaltje te schrijven :). Afgelopen zondag ben ik vertrokken vanuit Amsterdam om 11 uur later in México-stad aan te komen, waar ik een dag ben gebleven voordat ik naar Guadalajara ben gevlogen. Guadalajara is de tweede stad van Mexico, ligt ongeveer 500 km ten westen van de hoofdstad en zal mijn ‘thuis’ zijn voor het aankomende half jaar.

¡Huh!....waarom?...¿que?...hoe?...ofwel: what the f*ck ga je een half jaar in México doen? Nog een keer dan...voor mijn opleiding internationale bedrijfskunde hadden de hoge heren van de economische faculteit bedacht dat het wel fijn zou zijn wanneer studenten daadwerkelijk internationale ervaring zouden hebben als ze klaar zouden zijn met hun studie. Vandaar dat ze een half jaar studeren in het buitenland een verplicht onderdeel van de studie hebben gemaakt èn, now comes the tricky part, je moet 30 studiepunten halen. Voor mij is de buitenland verplichting zeker goed uitgevallen, aangezien ik naar México mocht en niet gedoemd was tot bijvoorbeeld Luik of Aachen. (Dat laatste kan overigens alsnog gebeuren als ik die 30 punten niet haal en die dan toch nog in Luik moet gaan halen.)

En nu zit ik hier dus al, in Guadalajara. De eerste dagen zijn anders geweest dan al mijn andere reizen, ten eerste omdat mijn vaste reismaatjes er dit keer niet bij zijn, maar vooral omdat er zeg maar niks geregeld was. Dat laatste is overigens ook gedeeltelijk te wijten aan mijzelf . Ik heb dus vanaf het vliegveld een taxi genomen naar een hostel vanwaar ik nu een kamer/huis aan het zoeken ben. We moet ik eigenlijk zeggen, want ik zit hier met een meisje die ook in Maastricht studeert...wel zo gezellig. Samen hebben we de stad al een beetje verkend en zijn we naar de campus geweest. (de universiteit heet overigens Tec de Monterrey: www.itesm.com.mx). Die campus is enorm en inclusief een olympisch zwembad, vier tennisbanen, basketbalvelden, etc etc…. èn heel veel mannen en vrouwen die met nagelschaartjes de paar vierkante kilometer grasveld onderhouden. Maar goed...vandaag ook nog een Fin ontmoet die ook aan de Tec gaat studeren, dus die zoekt ook vrolijk mee naar kamers. En dat blijkt eigenlijk wel nodig te zijn, want het vinden van een kamer gaat niet zo makkelijk als gedacht. Ten eerste is er toch het taalprobleem….als die Mexicanen aan de telefoon Spaans praten met warpspeed en de lijn dan ook nog eens slecht is wordt t bijna een onmogelijke opgave. En ten tweede zijn 80% van de verhuurders die we vinden in de krant onbereikbaar, willen geen studenten, of hebben hun kamers al verhuurd. Maarrrrr...er lijkt toch schot in de zaak te komen! Zojuist hebben we twee afspraken gemaakt om een huis te gaan bezichtigen. Plus, ik heb een hele aardige Mexicaan in het vliegtuig ontmoet die voor ons aan het zoeken is (hij is zelfs al een keer in het hostel langs geweest om te vragen of ie ons nog kon helpen. Wat overigens niet betekend dat hij bolletjessmokkelaar van me wilt maken…zoals ene Tim B. meteen dacht :) ).
T zal allemaal recht komme dus!!! We hebben in ieder geval nog anderhalve week om iets te vinden. Volgende week dinsdag begint namelijk de introductie week van de uni, en de week erna pas het ‘normale leven’.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het hier allemaal gaat door af en toe weer een verhaaltje te tikken. Jullie kunnen mij overigens gewoon bereiken via mn normale email: mr.balvers@student.unimaas.nl of 00523313543410 (dat is mn Mexicaanse nummer….smsjes ontvangen en sturen lukt alleen nog niet, dus daarvoor mn gewone Nederlandse nummer: 0031628009655). En dan is er natuurlijk altijd nog msn....wat zouden we zonder moeten :P

Hasta pronto y un besito,

Mike

  • 29 Juli 2006 - 19:41

    Tim:

    heey henker als je berichten vanuit afrika krijgt dan moet je toch ook een bericht vanuit noord amerika krijgen. maar ik hoop dat je al een kamer heb gevondenwaar je wel in je eentje op kan en waar een zwembad bij zit. ik en gister met bas bij een vriendin van hem langs geweest en zij had een zwembad en whirlpool in de tuin dus dat was niet verkeerd ;) veel plezier en succes verder. ik ga zo maar weer ff knallen op het ijs. de groeten hoiii

  • 30 Juli 2006 - 08:10

    Shanna:

    Hey neef! Leuk om je verhalen te lezen.Ben intussen weer thuis! Bijna rijp voor het hoge heem!Maar gaat steeds beter! Succes met het zoeken naar een kamer!

    Kus Shan

  • 30 Juli 2006 - 08:00

    Je Oom En Tante:

    Hé neef,
    Ook je oom en tante volgen je reisverhalen! Leuk weer om te lezen!!Met je nichtje gaat het inmiddels al weer een stukje beter. Ze is weer thuis, maar loopt nog een beetje wankel! We zijn erg benieuwd of je al een penthouse hebt gevonden..hou ons op de hoogte! Gr. Reinier en Ing

  • 28 Juli 2006 - 05:37

    PP:

    Het leest weer lekker weg mijn zoon!!
    Z PP

  • 28 Juli 2006 - 06:27

    De Kaat:

    en ik ben niet eens de eerste!!!! maar het is wel weer leuk en verheug me nu al op het vervolg.succes kerel met het zoeken naar woonruimte (en het verstaan van die mexicanen :))

  • 28 Juli 2006 - 06:49

    Opa:

    Hou vol met zoeken.
    Blijf je volgen.
    Lief Opa en Oma

  • 28 Juli 2006 - 14:27

    Bas Van G:

    Jambo Mikus B!!
    hier een kort berichtje vanuit nairobi, jawel kenia is ook van de partij! Leest weer lekker weg hoor je verhaal...Je krijgt uiteraard een goed verslag van onze reis hier. Bevalt tot nu toe super, en jawel we hebben de big 5 gezien :D:D:D
    Hou ons op de hoogte vriend en suc6 met het zoeken naar een kamer!
    Kwaheri mzungu
    Bas

  • 28 Juli 2006 - 14:43

    Jochem:

    Ook Jambo!

    Zaten we vorig jaar nog naast elkaar, zit er nu z'n dikke 10.000km tussen...

    Zoals Bas al aangaf, Kenia is onbeschrijvelijk!

    Ik zal je verhalen weer volgen en met een beetje geluk je nieuwe stek (als je tenminste iets vindt...) komen bekijken in December!

    Groet uit Nairobi,

    Jochem

  • 28 Juli 2006 - 07:27

    Marga:

    Hey Mike!
    Lekker dan! Ga je zomaar weg zonder gedag te zeggen?? Heel veel plezier daar, en heel veel succes met een kamer zoeken!!!
    Liefs Marga

  • 28 Juli 2006 - 09:54

    Joëlle:

    Hé neef, leuk weer om je verhaaltjes te lezen!! Ben benieuwd of je inmiddels al woonruimte hebt gevonden! Kus Jo

  • 28 Juli 2006 - 10:24

    Tim (DM):

    He Mike. Ik ken je onderhand beter van je reisverhalen dan van de gewone wereld, haha. Ik zal alles volgen!

    En wat betreft die kamer. Je zult zien dat je binnen no time een penthouse ter beschikking hebt met uitzicht over bergen, zee en verborgen maya ruines.

    Denk aan je conditie, ahum!

  • 28 Juli 2006 - 11:56

    Dianne:

    Nou Mike, daar ga je weer! Heel erg veel plezier. Heb het goed en krijg het beter!

  • 28 Juli 2006 - 12:06

    Ron En Ans:

    We gaan weer genieten van jouw verhalen hoor Mike, al gaan we zelf volgende week even naar Kreta voor 2 weekjes. Maar ook daar hebben ze gelukkig een computer en bestaat er MSN. Wij zouden niet meer zonder kunnen. We hopen dat je snel een kamer zult vinden en we verwachten eigenlijk wel dat je daar ook heel snel je draai zal vinden.
    Dikke knuf.

  • 01 Augustus 2006 - 17:59

    Diana Bank:

    Leuk weer je verhalen te lezen. kijk nu uit het raam en zie dat je vader een voetmassage krijgt van je moeder.Misschien omdat de heimwee naar zijn zoon weg te nemen. Succes met het zoeken naar een kamer.Groetjes kees en diana

  • 05 Augustus 2006 - 21:03

    Angelique:

    dag lieverd,

    Ja, ja, natuurlijk kan ik hier op Kreta ook niet achterblijven met het volgen van je reizen!!!
    Ik wens je een leuke tijd daar in Mexico en kom op.... haal die 30 punten!

    Dikke kus van ons allemaal,
    Καλή επιτυχία,

    angelique en famillie

  • 05 Augustus 2006 - 21:05

    Angelique:

    ik kan dus geen grieks hier schrijven, dus zeg ik het maar zo;
    kali epitixia

    angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 September 2008

Bai Bai Beijing

15 Augustus 2008

Let the games begin...

30 Juli 2008

The land of the MASses…

22 Juli 2008

Serving the planet...

07 Juli 2008

The eye of the tigre…
Michael

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 35352

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 Mei 2010

Denemarken

27 Juni 2002 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: