¿ Casa.....no casa.....doos, tal vez ? - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu ¿ Casa.....no casa.....doos, tal vez ? - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu

¿ Casa.....no casa.....doos, tal vez ?

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

03 Augustus 2006 | Mexico, Guadalajara

Owww wat zou ik graag willen melden dat we een huis gevonden hebben en daar ook daadwerkelijk in zitten. Wel, een casa hebben we gevonden....een hele mooie zelfs....maar we hebben de sleutel nog niet. Op zich laat dat zich dus karakteriseren als een probleem, aangezien die doos redelijk vochtig begint te worden door die tropische buien hier ;). En denk maar niet dat die Mexicaantjes medelijden met ons hebben, want zelfs een bankafschrift waarop staat dat het geld onderweg is accepteren ze niet. Betekend dus dat we moeten wachten tot de Mexicaanse bank het geld eindelijk op de rekening van de eigenaar stort. Tot die tijd zijn we gedoemd om in het hostel te blijven....een soort van doos dan.

Maar goed.....binnenkort gaan we dus verhuizen, alleen het tijdstip blijft nog even flexibel. Het appartement wat ons nieuwe onderkomen wordt is gemeubileerd, heeft 3 slaapkamers, keuken, woonkamer, 2 badkamers en grenst aan een van de mooiste parken van de stad....althans, dat schijnt zo te zijn. De wijk waarin we gaan wonen heet ´Providencia,´ de wat rijkere wijk van de stad, waar ook de meeste (exchange) studenten zitten. De rest van de ´family-unit´ uit het hostel gaat vlakbij ons wonen, dus dat wordt erg gezellig :)

Als ik het overigens over ´we´ heb bedoel ik vooral mijn huisgenoten: Bianca (ook uit Mestreech) en Hukkleberry Fin (uit Finland). Huk is nu al beroemd om zijn mooie uitspraken. Zo zei hij bijvoorbeeld, ‘I almost got laid this morning’....gevolgd door een collectief ‘OWWW’ met gefronste wenkbrauwen.....waarop hij antwoorde: ‘my alarmclock went of at 7:30 instead of 7:00’ :D

By the way....als ik het zo terug lees klinkt t allemaal heel luxe en vooral heel duur dat appartement van ons, maar dat valt best mee. Het appartement kost 201 euries pppm, en zal uiteindelijk met alle kosten op ongeveer 250 uitkomen. Us bin zuunig...juist ;)!!!

Heb ook al de eerste introductiedagen erop zitten. Was super...veel nieuwe mensen ontmoet, uni een beetje leren kennen en allerlei testen gedaan. Zo moesten we bijvoorbeeld een TOEFL test doen om te checken of ons Engels een beetje in orde is. Redelijk zinloos, aangezien we al 3 jaar les krijgen in het Engels. Dat was ook wel te zien in de uitslag: de top drie werd gevormd door Unimaas studenten. Het Spaanse examen was wel iets pittiger, maar ik heb uiteindelijk niveau ‘avanzado 1’ gehaald wat genoeg is om vakken in het Spaans te mogen volgen. Dat betekend dat ik twee vakken in het spaans ga volgen, twee in het engels, plus een stage.

• Sistemas integradas de manufacturar --> Manufacturing management, in het spaans
• Administración de ventas --> Sales management, in het engels
• Operaciones de importación y exportación in México --> Import en export in Mexico, in het engels
• Español de los negocios --> Business spanish, in het spaans
• Internship --> in het spaans.

Volgende week beginnen de lessen....ik ben benieuwd!!! Ik heb overigens ook nog wat foto’s van de afgelopen dagen erbij gezet. Dat was m voor nu, binnenkort meer nieuws :)

Hasta Luego,

Mike

• 04 Augustus 2006 - 08:47

Opa EnOMa:

Je verhaal gelezen en de fotos bekeken.
    Ook die van je studie vriendin.
    vraag me af of jullie nog wel tijd vinden om te studeren,met zoveel moois om je heen Opa en Oma

• 04 Augustus 2006 - 08:57

Ron En Ans:

Ben het helemaal met Kaatje eens, het leest weer heerlijk weg dat verhaal van jou! Geniet er elke keer weer van en zal de komende 2 weken jouw belevenissen wel even missen als we op Kreta zijn. Yassou!

• 04 Augustus 2006 - 07:17

Sacha Verweij:

Raar om een verhaal van je te lezen terwijl Ewout gewoon in Nederland is. Red je het wel zonder hem??? Heel veel plezier in Mexico, Sacha.

• 03 Augustus 2006 - 21:29

De Kaat:

leest weer lekker weg kerel, en fijn om je stem net even gehoord te hebben.en aan de foto's te zien komt het allemaal wel goed met jou daar in guadalajara. veel plezier en naast de studie ook volop genieten he ;)xx

• 04 Augustus 2006 - 09:47

Bas:

kerelvent, dit keer een berichtje vanuit mijdrechtcity...kenia zit er weer op en is om nooit te vergeten! Hopelijk kun je snel in jullie casa terecht dan komen we je in december/januari bezoeken!
    Gefeliciteerd btw met het behalen van avanzado 1, well done! Geniet ervan iig! Bas

• 04 Augustus 2006 - 13:35

Jochem:

Joh Mexicaan,

Ook de paastor is weer terug in het Groningse.. Lekker dat de penthouse zo goed als geregeld is, hebben B en ik tenminste een dak boven het hoofd als we in December even langs komen op de koffie ;)

Veel succes met de eerste colleges!

Hakuna matata

• 05 Augustus 2006 - 10:21

Jolanda:

Super om te lezen! Gaat dus helemaal goed komen dit komende half jaar. Ik kijk uit naar je verdere up-dates.

• 05 Augustus 2006 - 11:34

Eddy:

Hey mikus! ziet er allemaal weer goed uit! Ben wel jaloers hoor! Zit k hier gewoon in (suf) NL en jij een beetje in verweggistan!
    en let niet op mijn mams...:) volgens mij ga je het prima redden alleen!
    Veel succes met studeren e.d. en tot in December?!
    Mai
    et

• 05 Augustus 2006 - 20:22

Dianne:

Aan de foto's te zien vermaak je je wel Mike! Enjoy! X

• 08 Augustus 2006 - 01:41

De Broer Van Henk De Vries:

he aap ik weet dat je in je hok zit dus gooi er eens wat foto's op!!!!!! want mijn naam is aagje en aagjes willen nou eenmaal alles weten ;) hehe.
    lief zijn he. kusje