¡ Nimen Hao / Privet ! - Reisverslag uit Veldwezelt, België van Michael Balvers - WaarBenJij.nu ¡ Nimen Hao / Privet ! - Reisverslag uit Veldwezelt, België van Michael Balvers - WaarBenJij.nu

¡ Nimen Hao / Privet !

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

02 Juli 2005 | België, Veldwezelt

Jaaaaaa……bijna is het dan zover; vrijdag 15 juli ga ik weer op reis!!! Wat mij betreft werd dat ook wel weer tijd na een heel jaar ‘reisloos’ te zijn geweest, wat een zware tijd was voor mij als reis addict ;). Na het eerste avontuur in Kenia begon mijn reisverslaving namelijk, vervolgens heeft het zich na 4 maanden Zuid-Amerika en Costa Rica stevig verankerd in mijn bloed en ik ben bang dat het er niet meer uit gaat. Reizen is dan ook als een virus, en wel een snel verspreidend virus; een aantal van mijn vrienden schijnen er ook al enige tijd last van te hebben.

Juist die vrienden waren dan ook snel over te halen tot een nieuw avontuur. Bij terugkomst uit Zuid-Amerika was er al een pact gesloten tussen Ewout Verweij en ondergetekende om binnen niet afzienbare tijd eenzelfde reis te ondernemen. Hij werd dus ook als eerste gebeld om hem aan zijn belofte te houden. Dit bleek echt moeilijker gezegd dan gedaan, aangezien Ewout alleen zijn biertje wilde laten staan voor een trip naar Birma. Samen met de andere twee reisgenoten, Bas en Jochem, hebben we hem uiteindelijk dmv de snelste discussie ooit toch tot zinnen doen komen :D. Geen Birma, dat was duidelijk, maar wat dan wel? We waren het er wel collectief over eens dat we naar Azië moesten, aangezien we alle vier nog nooit op dat continent waren geweest. Na nog wat getouwtrek kwamen we met z’n allen bij China uit. Echter, om daar met het vliegtuig naartoe te gaan is ook zo saai en met de fiets; daar wilde de rest niet aan.

Het uiteindelijke plan is om eerst naar Moskou te vliegen en om daar een weekendje rond te banjeren. Vervolgens stappen we om de fameuze Trans Siberië Express, om na een paar dagen en duizenden kilometers door de Russische toendra uit te komen in de Siberische hoofdstad Irkutsk. Dit stadje ligt aan het grootste zoetwatermeer ter wereld, het
Baikalmeer genaamd. Hier kunnen we herstellen van de treinreis en zullen we vooral jochem moeten ontvouwen, daar +- 2m Jochem wel lastig in een coupe te proppen zal zijn. Deze periode van ‘ontvouwen’ zal niet al te lang duren, want na twee dagen zitten we alweer in de trein op weg naar Ulaanbaator, de hoofdstad van Mongolië. Ook daar gaan we weer de trein uit om Karakorum, de oude hoofdstad van het wereldrijk van Djengis Kahn, te bezoeken. De treinreis eindigt na het laatste traject Ulaanbaator – Beijing, waarna we ons nog ongeveer vier weken zullen vermaken in ‘het rijk van het midden.’ De route die we in China gaan afleggen is in grote lijnen: Beijing – Xian – Shanghai.

Vooral naar dit laatste stuk van onze reis ben ik erg benieuwd, omdat ik in China zal kunnen/moeten testen of mijn taalcursus Mandarijn zijn vruchten heeft afgeworpen. Ik hoop het wel, 't zou op zich namelijk wel makkelijk zijn als we een beetje met die chinezen zouden kunnen communiceren, aangezien we geen gids ofzo hebben. Over al dat soort dingen, plus natuurlijk alle avonturen die we mee zullen gaan maken, ga ik proberen regelmatig stukjes te schrijven op deze site. Ik hoop dat jullie veel leesplezier zullen beleven aan mijn stukjes. Dat moet haast wel, want ik weet bijna zeker de het een geweldige trip gaat worden waardoor de verhaaltjes dus waarschijnlijk net zo geweldig worden.

Zaijian,

Mike


p.s. I JE KAN JE OOK AANMELDEN VOOR DE MAILINGLIST (rechterkolom vd site), DAN KRIJG JE AUTOMATISCHE EEN MAIL ALS IK EEN NIEUW BERICHT PLAATS
p.s II Ewout heeft ook een site…zie www.webwout.tk

  • 04 Juli 2005 - 21:30

    Eduardito:

    Deseo a todos un buen viaje!!

    Disfrutates!

  • 13 Juli 2005 - 15:03

    Jolanda:

    Een heel klein beetje jalours ben ik wel. Lijkt me een geweldige vakantie.
    Maar ja, Nepal was ook leuk en je moet keuzes maken, helaas.
    Heel veel plezier en succes met het mandarijn.
    Ik heb mezelf op je mailing list geplaatst, dus blijf ik op de hoogte, leuk!!

    Groetjes en veel spanning en avontuur gewenst, Jolanda Lansbergen

  • 14 Juli 2005 - 07:19

    Margie:

    Hai jongens!
    Hele goede reis gewenst en geniet ervan! Leuk dat k zo op de hoogte kan blijven!
    Dikke kus Marga

  • 15 Juli 2005 - 12:02

    Jose:

    He lieverd, goede reis en een hele fijne en mooie vakantie voor jullie,
    groetjes en dikke knuffels van ons allemaal, Jose
    p.s. leuke site

  • 15 Juli 2005 - 13:30

    Karin:

    Terwijl ik dit type, zitten jullie reeds twee uur in moskou hopelijk is de reis goed gegaan en genieten jullie nu misschien al van de wodka.Ik kan niet wachten tot jullie eerste verhalen komen en ben dus heel erg blij met jullie site. Veel plezier en denk nog even aan de bontmuts ;-)

  • 16 Juli 2005 - 20:08

    Joëlle:

    Hé neef,
    Hoe is t? Heb net je verhaal gelezen en klinkt weer als een superreis!! Ik ben net drie uurtjes terug in Nederland na een heerlijke vakantie in La France!!! Heel veel plezier in de tsjoek tsjoek...Doe de groetjes aan t muurtje en geef Bas een knuffel van mij!!!!
    Dikke kus van je nichie

  • 16 Juli 2005 - 20:58

    De Enige Echte PP:

    Zit te wachten op je eerste verhaal over Moskou.
    Opschieten dus:HURYUPSKI
    Z Pp

  • 21 Juli 2005 - 11:20

    Ans En Ron:

    Hoi neef,

    Net pas jouw eerste bericht gelezen, het is me toch wat: Mike bij de Chinezen! Wie had dat ooit gedacht! Wij wensen je een té gekke reis toe en zijn vreselijk benieuwd naar al jouw reisverhalen. Pas goed op jezelf (dat is jou wel toevertrouwd)en geniet maar lekker!
    Dikke kus,
    Ron en Ans

  • 27 Juli 2005 - 08:44

    Opa:

    lees met belangstelling je verhaal een goede reis. groeten van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Veldwezelt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 September 2008

Bai Bai Beijing

15 Augustus 2008

Let the games begin...

30 Juli 2008

The land of the MASses…

22 Juli 2008

Serving the planet...

07 Juli 2008

The eye of the tigre…
Michael

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 35333

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 Mei 2010

Denemarken

27 Juni 2002 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: