Mon chef d’oeuvre est fini!!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu Mon chef d’oeuvre est fini!!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu

Mon chef d’oeuvre est fini!!!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

30 November 2006 | Mexico, Guadalajara

Kreeg ik toch ineens een Frans spasme….mon chef d’oeuvre est fini!!! Juste...ik heb eindelijk mijn ‘consultancy’ rapport voor het Hilton af waarin ik het huidige inkoopsysteem analyseer en adviezen geef voor verbeteringen :). Het is een 40 pagina’s dik Spaans boekwerk geworden, en al zeg ik het zelf: ik ben erg tevreden mee. Nu nog ff kijken hoe mn baas en collega’s erop reageren en dan hopen dat ik het vrijdag mag presenteren. To be continued dus....

Om overigens nog even bij het Hilton te blijven, ik heb wat foto’s online gezet van onder andere mn baas (toen hij hoorde dat ik de foto wilde nemen voor een of andere blonde stoot uit NL wilde hij wel ;) ) en wat andere collega’s. Jammergenoeg is het niet gelukt om een foto van Carmen te maken, lid van de security gestapo, want dan had ze waarschijnlijk mn camera afgepakt. En aangezien die niet van mij was leek me dat niet zo’n strak plan. Ik wilde overigens wel graag een foto van haar voor op het dartbord omdat ik elke woensdag morgen ruzie met haar heb om super onbenullige dingen. Ik kwam bijvoorbeeld altijd door de service ingang (shortcut die iedereen van het personeel neemt) en dat mocht ik dan niet, waardoor ik als enige om moest lopen. Zo een onzin en onrechtvaardig....als iedereen dat nou moest doen...maar nee, alleen ik. Ik heb dus ook een paar keer mijn ongenoegen op een niet al te vriendelijke manier geuit, in het Nederlands weliswaar ;) Nog zoiets, er is een regel dat je je moet scheren elke dag. Prima, maar met mijn wilde baardgroei is elke dag nou niet echt nodig om dat elke dag te doen. Komt die chef van de security gestapo naar me toe (ook wel genaamd ‘bigote’ omdat ie zelf een snor heeft, plus hij doet de hele dag niet anders als rondjes lopen…maar dat terzijde) om me te zeggen dat ik moet scheren. Ik: “maar ik heb bijna niks”....bigote:”je ziet het, je moet je scheren” Flikker toch ff gauw op, je hebt zelf een snor. Dat had ik beter niet kunnen zeggen, want toen moest ik me melden bij het hoofd HR die me vriendelijk meldde dat ik me net als iedereen aan de regels moest houden, ook al was hij het er ook soms ook niet mee eens. Hufters, die van security dan….maar goed, das het enige minpuntje aan de hele internship. Laatst weer een feestje gehad met veel van mn collega’s omdat Gaby van HR afgestudeerd was. Was erg gezellig...typisch Mexicaans feest met taco’s, chips met chili en limon en veeel salsa (als in: dansen). Oww ja...en zonder security ;)

Om toch nog even terug te komen op dat scheren...eigenlijk had ik geen reden om me niet te scheren, want op school hadden ze laatst een promotieteam van Gillette rondlopen die gratis hun nieuwe model scheermes uit aan het delen waren als je je er even mee zou scheren (midden op het ‘schoolplein’). Nou ben ik natuurlijk niet te beroerd als Hollander om in ruil voor gratis spullen onder luid geschreeuw van een roedel schaargeklede dames mijn ruige baard het zwijgen op te leggen. Mja...was het maar zo mooi....t was meer: zo snel mogelijk met dat rare trilding zo min mogelijk wondjes veroorzaken met een tiental puisterige ventjes achter me die slechte grappen aan het vertellen waren. Zo slecht, dat het bloed uit mn hoofd spoot bij de geringste aanraking met het scheermes. Eind goed, al goed….de wonden zijn gedicht en ik heb een gratis scheermesch waarmee ik me kan voorbereiden op mijn werk bij het Hilton…que se hace vibrar :)...jaja!

Natuurlijk blijf ik ook op de hoogte van wat er allemaal in NL gebeurd, zo ook de verkiezingen. Ik had zelfs geregeld dat ik ook zou kunnen stemmen, via internet. Atzo Nicolaï had echter even niet meegenomen in zn berekeningen dat Mexicana post niet zo rap is als de TPG waardoor ik de kans om Balkie een hak te zetten aan mijn neus voorbij zag gaan. Extra zuur, want mijn stemformulier met code om te stemmen via internet kwam donderdagmiddag aan....welgeteld 12 uur te laat, na een maand (verzenddatum : oktober 2006) onderweg te zijn geweest.

Wat heb ik nog meer te melden....ja, the day of the dead wat alweer een paar weken geleden is. Op deze dag vereren de Mexicanen hun doden, maar op een iets andere manier dan dat wij dat gewend zijn. Zo zijn we naar een voorstelling geweest die gehouden werd op de grootste begraafplaats hier midden in de stad geweest. Was vet!!! Moet je voorstellen, acteurs met van die skelettenpakjes aan en dan in het donker met neonlicht....en dan een beetje lompe dansjes doen en seksueel getinte grappen maken! Het was meer cabaret en lachen dan een grafstemming....erg interessant en leuk. Verder zijn we na de day of the dead naar Patzcuaro en Morelia geweest, ook leuk. En we zijn afgelopen weekend weer naar het strand geweest om een beetje te relaxen. Dat konden we wel gebruiken want de o zo zware examens beginnen weer ;) Ik ga dus de hele week werken, studeren doe ik wel een uurtje van te voren en dan haal ik waarschijnlijk nog een 9,5. Dit zijn overigens wel de allerlaatste examens, wat ook betekend dat het leventje dat ik hier in een half jaar heb opgebouwd ook zo’n beetje op zn einde loopt. Laatste feestjes, laatste examens, laatste dagen op mn werk bij het Hilton, auto eindelijk verkocht, laatste etentjes met Mexicaanse vrienden....ik ben alles zo’n beetje aan het afronden hier en das eigenlijk toch moeilijker dan ik dacht. Ik wordt er nu mee geconfronteerd dat ik me toch meer ben gaan hechten dan ik dacht aan mijn leventje en vrienden hier. Gelukkig heb ik nog zo’n anderhalve maand in Mexico om te wennen aan het idee dat het hier over is en dat het koude Nederland weer lonkt. Deze anderhalve maand rondreizen zal beginnen als pa & ma aankomende zaterdag aankomen in Guadalajara (zonder Tim jammergenoeg want die moet skaatsen). Tipje nog: vergeet de diarreeremmers niet; die taco’s hakken erin namelijk ;).

Dat was m weder....de volgende update zal voor het eerst vanuit een ander gedeelte van Mexico komen, of misschien wel vanuit Cuba.

Beso,

Mike


p.s. Mam, vergeet de appeltaart en bruine boterhammen met kaas niet!!!
p.s.II vrijdag: http://www.montecoxala.com --> das nog eens wat anders dan Thermae 2000 :)

  • 30 November 2006 - 07:41

    Dianne:

    Mike je hebt het weer goed daar! Simon is in Ghana aan het bijkomen van Malaria en Jikkie is eergisteren vertrokken naar Ecuador. We heten toch gewoon 'Dutch' Mountains?????

    X

  • 30 November 2006 - 09:14

    Jo'tje:

    Hi schat, leuk verhaaltje weer! Je hebt t duidelijk erg gezellig in t Hilton..:-)Lekker ding die baas van je ;-) Hoop dat je scheermes idd goed werkt met die wilde baardgroei van je! Beetje jammer van je 'stem-avontuur', maar ach..waarschijnlijk mogen we over een paar maanden weer stemmen, want dit wordt toch niks! Dag van de doden..klinkt erg gezellig, moeten ze in NL ook maar invoeren. Ben blij dat je voldoende tijd hebt om te relaxen na je zware tentamens..misschien kun je je nichtje een beetje toezenden, want mijn tentamens zijn iets minder leuk! Vanavond 'Social Research Methods'..ik heb er weer zin in! Beetje jammer trouwens dat je in Mexico zit, want ik kon je hulp wel gebruiken bij mijn statistieken. Heb nog steeds erg weinig wiskundig-inzicht..drama dus! Verder hier alles ok!Ga nu weer verder studeren..kus

  • 30 November 2006 - 09:19

    Jo'tje:

    Ik heb trouwens ff gereserveerd voor vrijdag, zag er lekker uit..Voor mij mud-therapy,choco-therapy en wine-therapy..;-)

  • 30 November 2006 - 12:32

    Kaat:

    toch nog op de valreep een (wederom) heerlijk verhaal mike en de appeltaart is al klaar en ingevroren,vlg.pp mag het natuurlijk allemaal weer niet maar ik doe het toch gewoon weer wel :);) die boterham daar wist ik eigenlijk niets van maar komt ook in orde.Hey mike die site van die sauna betekent dus dat wij daar naar toe gaan? JIPPIE!!!!! :). Kerel tot morgen
    dikke kus kaat

  • 30 November 2006 - 16:04

    Ingrid:

    Hoi Mike, blij weer iets van je te horen.FF.. een vraag welk scheermes heb je gekregen, ben erg benieuwd naar t merk? Mike, ik hoop dat je de komende weken geniet met je pa en ma. Ik weet dat ze heel blij zullen zijn om je weer te zien! Wij kijken er ook naar uit om je weer te zien en te mogen genieten van je verhalen. Nog een klein nieuwtje ons huis is verkocht en vanaf 1 maart zijn we dakloos! We zijn druk op zoek maar dat hoor je nog wel. Geniet jongen van de laatste weken in mexico. Een dikke knuffel van ons.

  • 30 November 2006 - 19:27

    Ans, Ron En De Rest:

    hoi mickey, even een berichtje van de familie doorzon, het is hier een dolle boel in huis met die grieken, alles gaat prima. met jou ook zo te lezen, wat een heerlijk verhaal weer van je, geniet straks maar lekker van die 1,5 maand rondreizen en natuurlijk eerst van de appeltaart en bruine boterham van mams! dikke kussen van ons allemaal

  • 30 November 2006 - 19:40

    Bas:

    Kerel!!!!!
    Lekker verhaaltje hoor!!Geniet nog ff volop van je laatste maandje, maak nog maar paar mooie fotootjes en veel plezier met rondreizen met je ouders! Ik zal wat fotootjes maken van Hongarije in de winter (27/12 - 31/12) ghehe :p
    Leventje hier gaat 'rustig' verder met drukte alom: projecten,tentamens,huisje,stageplek,rotaract, etc etc..Suc6 met je komende tentamens en met je presentatie!
    cheers,
    Bas

  • 02 December 2006 - 09:03

    Opa Balvers:

    Een spanned verhaal heb altijd geweten dat er iet crimineels in je zat en dat had die veiligheidsvent van Hilton mooi door.
    Het feestje op de universiteit is bijna op maar als toetje nu een rondreis met Pap en Mam.
    WE hebben alle smjes van ze ontvangen en wten dus dat ze bij jou op de bak zitten.
    WIJ wense jullie een fantastise vakantie met rondreis en wachten jullie smsjes af !! opa en Oma

  • 24 December 2006 - 15:20

    Simon:

    Vabuit warm, zonnig en veel te droog Ghana fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!
    Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 September 2008

Bai Bai Beijing

15 Augustus 2008

Let the games begin...

30 Juli 2008

The land of the MASses…

22 Juli 2008

Serving the planet...

07 Juli 2008

The eye of the tigre…
Michael

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 35356

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 Mei 2010

Denemarken

27 Juni 2002 - 01 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: