King of the world.... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu King of the world.... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu

King of the world....

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 September 2006 | Mexico, Guadalajara

...althans, zo voelde ik me even toen mijn baas met twinkelende oogjes zei: adelante! Met andere woorden: aan de slag, ga je gang. Waar heb ik het in vredesnaam over? Over mijn stage bij het Hilton Guadalajara. Ik ben nu ongeveer twee weken aan t werk voor 16 uur per week. Overigens krijg ik daarvoor een maaltijd per dag...de liefde van de man gaat nu eenmaal door de maag....met motivatie werkt dat ongeveer hetzelfde. Maar goed, ik werk er dus nu twee weken en heb al een redelijk goed beeld van hoe alles reilt en zeilt binnen de afdeling waar ik gestationeerd ben (purchasing department), en ook een globaal beeld van de andere afdelingen. Op zich is het al een superstage, want gezellig is het zeker met mijn collega’s. Vooral mn baas is helemaal geflipt....pinche, putah, cabrones, chingado, no mames...is zo maar een greep uit zijn scheldwoordenvocabulaire :). Laatst kwam ik ’s middags binnen zat die knakker gewoon lekker porno te kijken, een redelijke doodszonde binnen de meeste bedrijven, maar daar trekt hij zich allemaal niks van aan. Overigens is het voor de rest een intelligente en vooral erg aardige kerel....regeltjes boeien hem alleen niet zo.

Naast dat het dus erg gezellig is, en zeer goed voor mijn Spaans, had ik toch niet het gevoel dat ik heel veel meer zou gaan leren behalve nieuwe scheldwoorden en hoe ik orders in moet voeren. Dusss heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een plan gemaakt om te gaan onderzoeken hoe de efficiency van de inkoop afdeling verbeterd kan worden. Alle processen stammen namelijk uit de steentijd....alles moet vijf keer ondertekend worden en van de een naar de andere afdeling worden gestuurd (alles op papier) voordat het uiteindelijk eens een keer bij de leverancier belandt. Leek mij een uitstekende kans om een beetje te consultant uit te gaan hangen en te gaan onderzoeken hoe het beter zou kunnen. En gelukkig vond de grote baas dat dus ook, waardoor ik morgen kan beginnen met mn eigen project. Het zal niet echt makkelijk worden, maar een uitdaging is het zeker!!!

www.hilton.com/en/hi/hotels/index.jhtml?ctyhocn=GDLGHHF (Kopiëren in browser spaties uit het adres halen)

Goed...tot zover mijn titanic analogie....wat gebeurd er nog meer hier in Mexico? Afgelopen weekend was het onafhankelijkheidsdag....groot feest dus. Wij zijn met een groep naar het centrale plein van de stad gegaan waar we een beetje herrie gemaakt hebben samen met de paar duizend andere figuren die zich daar verzameld hadden. Om 11 uur kwam de gouverneur op het balkon van zn paleis staan waar hij een paar keer ‘viva mexico’ riep gevolgd door tienduizenden pesos aan vuurwerk. Wel echt heel erg spectaculair! Vervolgens zijn we naar een of ander cowboy-feest gegaan. Hakken in zo’n zandbak tussen de paardenstront...jihaaaa!!!
De dag erop zijn we tè vroeg weer naar het strand vertrokken, naar Sayulita dit keer. Jammergenoeg viel dat een beetje tegen vanwege het feit dat zwemmen onmogelijk was vanwege de stenen in het water. Je kan nie alles hebben natuurlijk. Dit weekend rustig aan gedaan.....gegeten bij een goede vriend en zijn familie, en naar de bioscoop geweest. Het plan voor aankomend weekend is het beklimmen van een vulkaan hier in de buurt. Bianca gaat op hoge hakken...dus dat wordt lachen :)

Dat was m wel weer eigenlijk. Ik hoop jullie allemaal weer snel te spreken (op msn of whatever...)

Saludos,

Mike

p.s. ...lief zijn hè!!!
p.s.II Sven en Aida....GEFELICITEERD :):):)

• 29 September 2006 - 20:17

Daar Was Ik Dan:

Na een aantal dagen geen tv,radio en computer (op zich ook weleens lekker hoor!!)kan ik nu dan eindelijk reageren (en nicht ik ben niet gefrustreerd hoor :)).
    Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen mike en helemaal heerlijk dat ik je net nog gesproken heb via skype (lang leve alle communicatie mogelijkheden)want je stem even horen is toch wel heeeeel fijn ;). Ben ook zeer benieuwd hoe je project in het hilton gaat verlopen maar eigenlijk denk ik de uitkomst wel te weten :):):).Kerel ik hoop dat er naast je werk en je studie nog genoeg tijd over blijft om te relaxen en te genieten zodat wij ook weer leuke, nieuwe en spannende verhalen te lezen krijgen
    knuffel van de kaat.

ps. het lezen van de reacties is trouwens ook erg leuk dus lezers schrijf gerust een kleine reactie, voor mike leuk (denk ik zo) maar ook voor ons leuk :)

• 28 September 2006 - 07:19

Opa Balvers:

Mike
    Fijn dat het zo goed gaat
    Maar wat dat leuke speelgoed aan gaat alleen maar kijken niet aanzitten.
    De vertaling van de scheldwoorden hoor ik wel terzijner tijd
    Groetjes van ons Opa en Oma Balvers

• 28 September 2006 - 08:02

Shanna:

Hey neef!

Ben blij dat het allemaal zo goed gaat!Heel intressant zo'n projectje,doe je goed!En heel apart zo'n baas :)Het Jihaaa feest lijkt me ook helemaal top dat hebben ze hier niet he!?!Nou ik ga nu weer rennen voor een leuk balletlesje!

Dikke kus Je nichie (de jonge versie!)

• 28 September 2006 - 08:36

Marieke (zus Bianca):

Leuk om ook jouw kant van het verhaal te lezen en te volgen, en leuke foto's!! Die heeft Bianca niet durven plaatsen volgens mij....

• 28 September 2006 - 08:37

Ans En Ron:

ha die mike, zoals gewoonlijk weer heerlijk verhaal van jou, laat ze maar effe een hollands poepie ruiken daar in dat verre Hilton, jij zal ze wel eens haarfijn gaan vertellen hoe wij nuchtere hollanders die inkoop gaan aanpakken!! Zojuist Sven en Ida opgehaald van Schiphol, was geweldig!! Ze hebbende week van hun leven in NY gehad en ook het aanzoek was spectaculair, we hebben er foto's van gezien, geweldig op zo'n enorm bord in het Yankees stadion. Ik spreek je misschien weer gauw op MSN, was wel effe leuk laatst.
    Dikke kus van ons, Ans en Ron

• 28 September 2006 - 10:56

Jose:

Hai lieverd, je ouders hebben t ontzettend naar hun zin in Vorden, kreeg gister een smsje, wat lekker he dat je je gang kan gaan daar ben benieuwd in hoeverre je t kunt veranderen. Nou hier verder weinig nieuws, zit lekker te werken en buiten is het gewoon schitterend weer, lekker warm, nou lieverd dikke knuffels van ons allemaal weer en tot mails

• 28 September 2006 - 06:43

Joëlle:

Hallo neef!..O jee, nu bezorg ik je moeder weer frustraties omdat ik als eerste reageer op je verhaal :-)!! Nou Mickey heb je weer leuk gedaan zo'n eigen projectje..klinkt interessant (heb er niet zoveel verstand van ;-))! Altijd gezellig zo'n vloekende, porno-kijkende baas, maar wel lekker dat ie je zoveel vrijheid geeft! Oh..moet nu rennen naar school!! Spreek je snel weer!Kus van je oudste nichie

• 28 September 2006 - 06:46

Joëlle:

By the way..leuk appenpakkie heb je aan :-)! Kunnen ze wel in t Hilton..kus

• 01 Oktober 2006 - 17:08

Paul En Martina:

Hoi Mike,
    Ben weer helemaal bij met het lezen van je verhalen. Ik wou dat ik in Mexico zat. Kun je niet voor weinig een knappe suite in het hotel regelen?
    Nou man veel plezier. Doe iedereen de groetjes vanuit Uithoorn

Paul, Martina en een kus van Sjoerd en Tamara

• 04 Oktober 2006 - 18:02

Ingrid:

Hoi mike,
    Ik ben een beetje laat met mijn reaktie maar de komputer deed t niet dus vandaar! Ik vind t erg leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Zo zijn we toch een beetje bij je. Volgens mij gaat alles daar wel oke!!! Wie is toch die Bianca, die naam hoor ik wel veel, grapje!!
    Jongen geniet en tot horens, ik kan nu ook met je msn, dikke kus

• 06 Oktober 2006 - 11:24

Jolanda:

Alles ok? Zo te lezen wel, coole stage, leuk dat je zoveel zelf mag doen. Is het gelukt om de vulkaan te beklimmen? Hier in Maastricht gaat ook alles goed. Nu lekker een weekje vrij! en ik zit weer eens in de ac-cie. we hebben allemaal leuke ideeen voor de activiteiten van komend jaar, jammer dat je daar niet bij kunt zijn. Maar als ik kon kiezen, wist ik het ook wel...

• 08 Oktober 2006 - 08:05

Dianne:

Mike, ik kan je nauwelijks bijhouden zeg! Maar wat gaaf van dat project, even lekker voor knallen hoor!
    @ Jolanda: de plicht roept, jij start hier mooi de ac-cie op!
    @ Mike: ben dus weer een jaar voorzitter, Simon neemt het bij terugkomst uit Ghana over. Niks voor jou volgend jaar? Moet een eitje zijn na dat project! :wink:

• 11 Oktober 2006 - 12:25

Kbdm:

volgens mij wordt het wel weer eens tijd voor een nieuw verhaal kerel!!!!!!!!!!!!;)