Presta 5 libros y recibe un regalito!!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu Presta 5 libros y recibe un regalito!!! - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Michael Balvers - WaarBenJij.nu

Presta 5 libros y recibe un regalito!!!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

02 November 2006 | Mexico, Guadalajara

Daar was ik dan....heb mn writersblock overwonnen en dus weer de inspiratie gevonden om het een en ander op papier te zetten…digitaal weliswaar.
De afgelopen weken zijn werkelijk voorbij gevlogen! Aan de ene kant is dat goed omdat dat betekend dat ik het nog steeds onwijs naar mn zin heb, aan de andere kan betekend dat het einde ook met rasse schreden dichterbij komt. Nog maar vier weken voor het semester over is..en nog zoveel te doen....

Wat heb ik de afgelopen weken gedaan? Te beginnen met twee weken geleden. Huk zn vriendin was over uit Finland met wie hij samen een week is gaan reizen. Betekende dat Bianca en ik het rijk alleen hadden thuis en eens een keer geen gesmak in ons oor hoorde tijdens het eten, lamme foto’s van die kerel zn vrienden bezopen vrienden hoefden te aanschouwen en geen drie pakjes ham per week hoefden kopen. Om maar wat te noemen...wel lekker dus een weekje zonder hem. Zat ik echter wel met Bianca opgescheept....lekker dan....maar Bianca was er redelijk relaxed onder en stelde zelfs voor dat we nu wel naakt door het huis konden gaan lopen, dat kon wel nu huk er niet meer was. Oww...nou eh....ok dan hè Bianca...omdat jij t zo graag wilt. Is natuurlijk weer niks van gekomen...ze zijn ook niet te vertrouwen hè ;) Om dan maar de naaktheid te benaderen zijn we het weekend naar het strand geweest: Chacala, en dat was heerlijk. Beetje relaxen, boekje lezen, lomp doen in de golven en twee ouwe Amerikaanse taarten uitlachen die de ober als een mongool behandelde. Gingen ze heel hard praten, alsof ze het tegen een dove hadden: “ I...WANT...KEY...TO...RUM” Dus die gast denkt dat ze weer een Bacardi cola willen ofzo. NOOOOOOO.....KEY...RUMMM. Lache man....ik stond erbij en keek ernaar...en zij maar stuntelen (hulp accepteerden ze niet overigens, dwz we kwamen niet boven het geschreeuw uit). Verder zijn we dat weekend ook nog naar Mexcaltita geweest, een klein dorpje dat ook wel het Venetië van Mexico wordt genoemd. Het is namelijk een eilandje wat een paar maanden per jaar half onder water staat, midden in de mangroven. We moesten er dan ook met een bootje naartoe. Leuk klein dorpje, met veel arme mensen en vissers. Ook nog een boottochtje gemaakt door de mangroven(bossen)....lekker met de pootjes buitenboord een beetje wild spotten :)

Verder ben ik natuurlijk ook nog gewoon naar school geweest. Was een drukke week met veel projecten die ingeleverd worden, en als dan je groepsgenoten niet meehelpen is dat wel eens stressvol. Gelukkig heb ik mn werk bij t Hilton dan nog onder andere....heb weer veel gelachen om/met mn baas en collega’s. We waren al een keer na t werk een pintje gaan pakken met zn allen, maar nu vonden ze het tijd om RUIG te gaan stappen en mij eens ff wat te laten zien. Gheghe. Wij dus met een groepje naar Tlaquepaque (stadsdeel) en daar eerst taco’s zitten eten, om daarna het bruisende nachtleven van tlaquepaque aan te doen. Was erg gezellig...heb veel gelachen. Om half twee wilde ik eigenlijk nog wel naar een salsabar, maar de rest moest werken de ochtend erop (zaterdag)...dus dat hebben we maar uitgesteld tot de volgende keer. Ennn....de volgende keer/week gaat la chica más guapa del hotel ook mee....a la fotomodel knap....bummer dat ze al getrouwd is (25 en trouwen....mafkees) :P
Overigens...ik zal binnenkort eens een foto maken van mn baas, pornmeister Martin.

Waar was ik...oh ja, de zaterdag na het uitgaan. Behalve huiswerk zijn we toen gaan knolscheuren in het park vlakbij ons huis. Nou heb ik een traumatische ervaring met paarden, omdat in Ponypark Slagharen de pony van ene B. v. Gestel mijn pony in de reet beet, waardoor ik vliegles kreeg. Bij het paardje dat ik nu toebedeeld kreeg hoefde ik daar echter niet bang voor te zijn, aangezien ie een beetje kreupel was. Best zielig...maar daar kwam ik ook pas na een tijdje achter. Wel mooi om te zien overigens dat Bianca het paard had uitgekozen wat precies goed bij haar paste...een ontzettende vreetzak die constant stopte om te eten (grote mensen en paarden hebben nou eenmaal net ff wat meer voedsel nodig hè). Het beest wilde echter alleen de meest sappige blaadjes, en die groeien zo hoog mogelijk natuurlijk....waardoor het heuvels beklom met een gillende Bianca op zn rug. LOL...voor de rest althans. Laura en Manuela hadden stiekem al geoefend met paardrijden dus die hebben Bianca gered. Uiteindelijk hebben we van paarden gewisseld waardoor Bianca terug kon lopen met de kreupele, en ik met de rest (5 in totaal) ben gaan knolscheuren. Als in....de 1PK ten volste benutten dmv een spurtrace door het park. Mooi werk :)

Vervolgens werd het zondag...huiswerkdag aangezien de examens er weer aankomen. Ik heb de hele dag huiswerk moeten doen en aan mn project voor Hilton gewerkt. Dat schiet overigens al op....en het wordt wel wat. Heb het eerste deel laten lezen aan mn collega en die was onder de indruk. Dat was dus even de welbekende veer dans la derrière; extra motivatie voor mij om mn project goed af te ronden :) Komt dus goed....alleen de examens nog, maar ook daar hoef ik me geen zorgen over te maken. De heren managers van de Tec hebben namelijk een nieuwe strategie bedacht: incentives om studenten aan het lezen te krijgen. Ofwel, als je vijf boeken in de bieb leent krijg je een cadeautje. Stond ik wel even van te kijken toen ik dat zag. Maar goed….je blijft Hollander he, dus ik ga morgen wat random boeken uit de kast trekken en kijken wat ik krijg. Nieuwsgierig!! En misschien dat ik dan ook nog wel een studieboekje leen...

Om af te sluiten de agenda voor de volgende vergadering... Met andere woorden...wat is de planning? De aankomende dagen zijn de Dias de Muertos hier in Mexico, ofwel de dagen waarop de doden vereerd worden. En die traditie gaan wij eens van dichtbij bekijken in Patzcuaro en Morelia. Voor de weekenden erna staan Tapalpa en Tequila (dorpje waar de gelijknamige dranksoort vandaan komt) zeker op het programma. En dan is het alweer bijna begin december en komen mn ouders hier aan. Samen gaan we ongeveer 3 weken rondreizen richting Cancun. Voor kerst vertrekken zij dan terug naar Nederland, maar ik ga nog een paar daagjes naar Cuba om eens te kijken wat Fidel allemaal uitspookt. Hopelijk ontmoet ik Maarten daar dan (Bullie) en gaan we samen een weekje rondreizen, samen met Bianca en Helena die ook meegaan en misschien Rosie. Van Cuba ga ik dan naar Mexico stad om daar +- drie dagen rond te kijken waarna ik terug vlieg naar Guadalajara. Daar heb ik voor mezelf nog ongeveer een week gepland om dingen af te ronden, waarna ik naar huis kom. Waarschijnlijk ben ik dus rond 18 januari weer in NL en kom ik jullie allemaal (nou goed…de meesten dan toch) opzoeken :)

Hasta leugo & un besito,

Mike

• 02 November 2006 - 14:38

De KAAT:

Hij is weer lekker juf jannie :) :) :) :) ik heb weer erg gelachen met name om het paard en de amerikaanse dames (het blijft raar volk die amerikanen)Je moet natuurlijk wel goed onthouden want je nog wel een keer (ook) met ons wilt zien hey.Je ziet mike ik ben dus heel blij dat je nu weer zelf even je schrijverstalenten hebt aangeboord is voor ons toch leuker.
    Het aftellen is nu ook voor ons echt begonnen en ik heb mn spaans weer opgepakt zodat je me straks niet voor het blok zult zetten (je ziet ik ben echt bang voor je dreigementen haha) kerel succes nog even met al je drukke en leuke activiteieten en tot het volgende verhaal maar weer
    dikke knuffel karin

• 02 November 2006 - 14:46

Nog Even Een PSje:

PS1.en laat nog even weten wat het kadootje is!!!!!
    PS2. Ik wist niet dat je van naturisme hield ;) kunnen we nu in het vervolg ook naar de sauna toe zeker??!!

• 02 November 2006 - 14:56

Jo'tje En Shan:

Hahaha..wij liggen hier op de grond van het lachen :-) Prachtig verhaal weer..vooral over je paarden-avontuur en de amerikaanse dames! Super!! Verder ook onze complimenten voor dit lange verhaal na je writersblok van een paar weken geleden. We zijn erg blij om je hilarische verhalen weer te lezen! Bij ons erg druk, volop in de tentamens en dansexamens..Oja, we kijken uit naar de foto van pornmeister!! Kus van je nichtjes

• 02 November 2006 - 15:07

Me-real:

Ik wacht met smart op de foto van je baas.... Ik had vroeger een boekje 'Bianca en haar paard', maar dat gaat hier niet op zo te lezen... hihi
    Nou M'tje ik w8 op je volgende rubriek!
    xXx

• 02 November 2006 - 15:28

Ingrid En Shan:

Hoi Mike. Leuk weer iets van je te horen.Je hebt best een druk leventje maar wel gaaf!!De tijd vliegt inderdaad, voor je t weet ben je weer thuis.Wij zijn net terug uit Curacao. Hebben t heerlijk gehad. We zijn met alle colijnen geweest en t ging buitengewoon goed. Je kent de familie, ze kunnen nog al eens remoerig zijn maar t viel dit keer mee. Reinier en ik hadden wel ons eigen huis, dus als t teveel werd trokken wij ons terug.Lieve neef misschien spreek ik je nog op de msn?? Geniet,
    kus Ink

• 02 November 2006 - 16:42

Eddy:

Korte samenvatting:
    je hebt 't weer asociaal goed en wij mogen hier dat alles tandenknarsend aanhoren! ontzettend relaxed!
    Nou... hier hebben we het ook leuk hoor! Althans, als je het weer niet meerekend!
    Vanuit de ub,
    mai

• 02 November 2006 - 16:50

Bokkie:

hey geitje! Eindelijk weer een verhaaltje zodat ik weer weet wat je daar allemaal uitvoert! Maar ik dacht dat je nog een traumatische ervaring met een paard had...;) kus!! en kom maar weer snel terug!!

• 02 November 2006 - 16:51

Pp:

He snaakje; het leest weer lekker weg met een glaasje wijn erbij. Maar ik verslikte me wel een paar keer Hahaha lachu
    Nog 4 weken en dan kunnen we weer huggen.
    Maar in de tussentijd nog wel even een vervolg verhaal schrijven he!
    Z Pp

• 02 November 2006 - 18:10

Dag Neef(je):

nooit geweten dat jij zo gaaf kon schrijven, nu ik hier in nederland ben volg ik veel meer je avonturen!!!!je kan dus altijd nog gewoon schrijver worden als je het ooit niet meer ziet zitten. zal wel niet, je gaat een hele, spannende en goede toekomst tegemoet, zeker weten!!!
    ik denk dat ik je niet meer herken als je volgend jaar terug komt, jij misschien mij ook niet.we hebben in ieder geval veel bij te praten. ik geniet nu al van al je verhalen, blijf zo doorgaan en ik wens jullie(pap en mam) heel veel plezier met zijn drieen.

dikke kus, ta leme se liego.................
    angelique

• 02 November 2006 - 18:50

Henk Vd Tillaard:

waarom schrijft iedereen paarden als het poarden is??? :)

• 03 November 2006 - 08:51

Opa Balvers:

Kerel wat een lang verhaal, je hebt toch na studeren nog vele andere talenten waar we geen vermoeden van hadden.Dachten dat we ons vroegere kleutertje wel kende maar natuurlijk worden kleuter ook groot!!!
    Mike we wensen je een geweldige afronding van je Mexikaanse avontuur.
    Liefs van je Opa en Oma.

• 23 November 2006 - 13:53

Kaat:

Ja kerel nog een week en dan komen we je lastig vallen :) :) :) :)

• 07 November 2006 - 16:38

Jolanda Van Gestel:

Mike, fijn om te horen dat je je trauma overwonnen hebt, ha ha. Nee,het was toen echt niet leuk. Gelukkig heb je er nu wel van genoten.
    Veel plezier nog de laatste weken en bij thuiskomst rijdt nr 40 niet voorbij. Wil graag je verhalen horen.

• 10 November 2006 - 18:25

Bas:

kerelvent, want een ontzettend naar leventje heb je toch ;) haha...Goed dat je je zo vermaakt! Tja die paardenervaring annex gratis vliegles neemt niemand je meer af he ;) haha..
    greetz
    Bas

• 16 November 2006 - 12:04

Jose:

Ha die neef, had eindelijk weer ff tijd om je verhaal te lezen, geweldig en wat de andere lezers ook zeggen, je vertelt ontzettend leuk, kwou dat ik ff om een hoekje bij je kon kijken en meegenieten, helaas, leuke mooie foto's, groetjes van hans en de meiden en dikke knuffels en tot gauw

• 28 November 2006 - 08:16

Kaat:

Heee sjaak wordt het weer niet eens tijd om een verhaaltje te kloppen voor al je kijkbuiskinderen tis al bijna een maand geleden. Nu weet ik wel dat je het druk hebt maar toch willen we graag weer wat lezen.
    knuffel kaat
    ps. nog een paar nachtjes slapen :)